DR. LEE LEH HONG

Kelulusan Akademik
Ph. D – Universiti Malaya (Penilaian Dan Pengukuran Pendidikan),
Sarjana- Universiti Putra Malaysia (Pembangunan Sumber Manusia),
Sarjana Muda – Universiti Pertanian Malaysia (Pendidikan Sains Rumahtangga)

Kepakaran
1. Pengukuran dan Penilaian Pendidikan
2. Pentaksiran Berasaskan Sekolah
3. Pembinaan Item/Instrumen
4. Analisis item
5. Penilaian Program
6. Pendidikan

Penulisan
1. 2006: Motivational Orientations of Teachers in the National Professional Qualification for Headship (NPQH) Programme. Jurnal Pertanika, 14(2), 85- 94.
2. 2010: Structural Equation Modeling of Factors Influencing The Implementation of Competency Assessment And Modular Certification (CAMC) In Malaysian Secondary Schools. Jurnal Penyelidikan Pendidikan Guru Jilid 5, 235-246.
3. 2010: Kelestarian Kualiti Guru: Satu Model Kontinuum Pembangunan Guru. Jurnal Penyelidikan Pendidikan Guru Jilid 5, 247-257.
4. 2011: Teachers’ Receptivity to School-based Assessment- Assesment of Measurement Model. Jurnal Penyelidikan Pendidikan Guru Jilid 6, 137-143.

Pembentangan
1. 2012 : Buku Panduan Pelaksanaan Kerja Kursus, Institut Pendidikan Guru Malaysia, Cyberjaya
2. 2012 : Buku Panduan Penggubalan Kertas Peperiksaan, Institut Pendidikan Guru Malaysia, Cyberjaya
3. 2012: Rumus Matematik dan Sifir Statistik, Institut Pendidikan Guru Malaysia, Cyberjaya
4. 2014 : Laporan Kajian Rintis Analisis Item Soalan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT),
Institut Pendidikan Guru Malaysia, Cyberjaya
5. 2014: Modul Latihan Kepakaran Pensyarah Bidang Pentaksiran, Institut Pendidikan Guru Malaysia, Cyberjaya
6. 2014: Modul Latihan Literasi Pentaksiran Guru Sekolah Peringkat Asas , (Projek Kolaborasi LPM dan UPSI), UPSI, Tanjung Malim
7. 2015: Modul Latihan Literasi Pentaksiran Guru Sekolah Peringkat Pertengahan (Projek Kolaborasi LPM dan UPSI), UPSI, Tanjung Malim (dalam penerbitan)
8. 2015: Modul Latihan Literasi Pentaksiran Guru Sekolah Peringkat Lanjutan (Projek Kolaborasi LPM dan UPSI), UPSI, Tanjung Malim (dalam penerbitan)